مهاجرت به کانادا

من برای آزاد اندیشیدن و آزاد زیستن با الهام از آیه مهاجرت در قرآن کریم تصمیم به مهاجرت گرفتم.

مهاجرت به کانادا

من برای آزاد اندیشیدن و آزاد زیستن با الهام از آیه مهاجرت در قرآن کریم تصمیم به مهاجرت گرفتم.

روز شمار آخرین ماهها در ایران

حالا که وکیلمان خبر داد که مدیکال رسیده دستش و ما پول را واریز نمائیم که برامون پست کند از امروز سعی می کنم کارهای مربوط به مدیکال را ریز ریز براتون بنویسم . ما دیروز آخرین قسط وکیل و مبلغی هم برای نمی دونم چی بود که برامون ایمیل کرده بود فرستادیم به شماره حساب دفترش در تهران. قبض را هم برای دفتر کانادا ایمیل کردیم و عصر که میشد صبح انها زنگ زدیم به دفتر کانادا و تائیدیه رسیدن قبض و پول را گرفتیم(آخه می ترسیم بعد بگویند نیامده کار از محکم کاری عیب نمی کنه) گفتم به آدرس خودمان پست کنید گفتند نه به آدرس تهران دفتر خودمان پست می کنیم آنها برای شما ارسال میکنند زود دست شما میرسد. تازه کارمند دفتر وکیل محترمه می گفت هنوز به من دستور ارسال داده نشده گفتم میشه خودمان هزینه پست دی اچ ال را بپردازیم برامون با این پست بفرستید که گفتند نه خودمان با پست سریع می فرستیم. حالا دیگه باید منتظر رسیدن مدارک مدیکال از دفتر وکیل محترمه باشیم و از قرار معلوم با این فرم یک سری اسامی دکترای مورد اعتماد سازمان مهاجرت کانادا با مبلغ ویزیت هست که باید یکی را انتخاب کنیم و برویم. اینطور که در فرمهای قبلی من دیدم در شیراز دکتر سعید وحید است که متخصص اطفال و در ساختمان دژبد واقع در سی متری سینما سعدی واقع است می گویند ویزیت ایشان ۵۰ هزار تومان است (البته دیدم در تهران ۱۵۰ هزار تومان بود) حالا نمی دونم تغییری کرده یا نه؟ به هر حال یکی دو هفته هم باید منتظر آمدن مدیکال باشیم.  اینم یکی از عیوب داشتن وکیل است چون میگویند ۹۰ روز مهلت داریم خیالشون راحته حالا خدا نکنه در همان مدتی که در مسیر آمدن است برای انسان اتفاقی بیافتد و ما در معاینات مشکل پیدا کند. (خدا نکنه )

بالاخره نامه مدیکال ما هم آمد

هورا با همه نگرانی هایی که داشتیم امروز عصر مدیکال ما برایمان ایمیل شد. وکیلمان هم از کانادا زنگ زد و گفت قسط آخرمان را به حساب فردا واریز کنیم تا برایمان پست کند. ما یعنی من و آقای همسر خیلی خوشحالیم انشا الله یکی یکی دوستان خبر خوب برایمان بفرستند. ضمنا در نامه نوشته از تاریخ نامه ۹۰ روز وقت داریم تا جواب مدیکال به سفارت کانادا در وین ارسال گردد. نمی دونم چرا پرونده سوریه میرود ورشو و تست مدیکال میرود اتریش . به هر حال خیلی خیلی خوشحالیم . به خودمان تبریک می گویم.

خبر جدید

بعد از چند ماه آخرین خبری که دیروز گرفتیم این بود که به سایت مهاجرت مراجعه کردیم . وقتی وارد فایل خودمان شدیم روی کلمه در دست بررسی کلیک کردیم نوشته شده بود پرونده ما در ۱۵ ژوئن یعنی ۲۵ خرداد ماه امسال به سفارت کانادا در ورشو ارسال شده است و ممکن است با شما تماس بگیرند. از طرفی نمی دانم چرا وکلا هم اینقدر ضد و نقیض حرف می زنند. از سایت پارس کانادا هم ایمیلی برای ما آمده بود که برای ایراد گیری روی پرونده ها فرستادند ورشو. آخه با هیچ منطقی نمی تواند این حرف درست باشد اگر قرار بر ایراد گرفتن است در همان سفارت کانادا در سوریه هم می توانند ایراد بگیرند. هر دو سفارت مربوط به کانادا است مکانش فرق دارد. قوانین هم یکی است درست است که سلیقه ها فرق دارد اما نه مثل ایران که روند پرونده ای را بدون دلیل بخواهند ۱۸۰ درجه تغییر دهند. ما برای فرار از بی قانونی ها و بی اخلاقی ها می خواهیم مهاجرت کنیم. هر چه هم تحقیق کردیم و از افرادی که آنجا هستند پرسیدیم مشکل ایرانی ها در خارج از کشور و داخل کشورهای توسعه یافته این است که عادت کردیم به پارتی بازی و بی قانونی حالا جایی بخواهیم برویم قانونی کار کنیم و زندگی کنیم به ما سخت می گذرد. بنابراین با آقای همسر فکرامون را روی هم ریختیم و دیدیم که با هیچ منطقی نمی شود قبول کرد که پرونده ها را برای ایراد گیری و رد کردن تقاضاها به ورشو ارسال کرده اند. با تحقیقات بعمل آمده پلیسی (خانم مارپلی)  بیشتر میشود حدس زد که بعلت اینکه سیل مهاجرین به کانادا زیاد شده و بخصوص در تابستانها توریسم هم زیاد به کانادا تشریف می برند و بعد از وقایع اخیر هم سیل مهاجرین ایرانی به کانادا زیاد شده در سفارت سوریه حجم پرونده ها افزایش یافته است و برای تسریع در کار یک سری پرونده ها را بخصوص پرونده های سالهای قبل به ورشو ارسال شده است و یکی از دوستان هم دیدم که سه ماه از ما زودتر فایل نامبر گرفته و پرونده اش به ورشو ارسال شده بود در ۸ مهر ماه امسال برایش مدیکال آمده است. حالا خیلی سخته که بعد از ۵ سال و ۷ ماه بخواهند بی جهت آدم را رد کنند. چون تمام شرایط را داشته ایم که نامه تکمیل پرونده آمده بخصوص که امتیاز ما هم بیشتر از حد میانگین بوده است. فقط یک مشکل می ماند آنهم که جناب سفیر از ما خوشش نیاید و بگوید عضو القاعده نعوذبالله  هستیم .

 

چرا اینجا آمدم؟

دوستان عزیز سلام  

 

من از امروز با مطالب چند ماه گذشته در بلاگفا خدمت رسیدم. راستش بخاطر مشکلاتی که در بلاگفا وجود دارد تصمیم گرفتم عین همان نوشته ها در این سایت بیاورم . به همین خاطر کلیه مطالب را کپی کردم و با تاریخ نوشتن در بلاگفا که به رنگ قرمز در بالای مطلب می باشد در این وبلاگ قرار دادم و در حقیقت این اولین پست من در این وبلاگ است امیدوارم با نظرهای شما عزیزان بتوانم نوشته هایم را پربار نمایم همراهم باشید .

اللهم فک کل اسیر

 

تاریخ: شنبه بیست و پنجم مهر 1388 ساعت :13:51