مهاجرت به کانادا

من برای آزاد اندیشیدن و آزاد زیستن با الهام از آیه مهاجرت در قرآن کریم تصمیم به مهاجرت گرفتم.

مهاجرت به کانادا

من برای آزاد اندیشیدن و آزاد زیستن با الهام از آیه مهاجرت در قرآن کریم تصمیم به مهاجرت گرفتم.

پاسخ نامه پسر 17 ساله در وبلاگ " مسئله ای بنام حجاب

تاریخ: شنبه پانزدهم فروردین 1388 ساعت :19:29 

در وبلاگ " مسئله ای بنام حجاب " مطلبی  را که از قول پسری ۱۷ ساله بود خواندم و با اینکه بارها در نظرها اعلام کردم با حجاب اجباری مخالفم اما لازم دیدم چند سطری در جواب ایشان و احیانا عزیزانی که چنین نظراتی را دارند بنویسم.

۱- فرموده بودند اگر همه بی حجاب باشند نگاه و حساسیت کمتری بین مردان برای نگاه کردن به زنها بوجود می اید خوب می توانیم مخالف این نظر هم بگوئیم اگر همه با حجاب کامل باشند دیگر کسی بی حجاب یا بد حجاب نیست که مردان احیانا ناپاک بخواهند به انها نظر افکنند.  

2-   در خصوص مثال ماشین که در نوشته اتان عنوان کرده بودید چادر جهت حفاظت از ماشین در مقابل نور خورشید و آسیب دیدگی روی ماشین می کشند باید عرض کنم مطمئنا ماشین وسیله ای ارزشمند برای ما میباشد که اینچنین برای دور ماندن از خطرات و آسیبها از آن حفاظت و مراقبت می کنیم و الا برای وسیله ای دور افتادنی و ماشینی که عمرش را کرده و اسقاطی شده است نیازی به مراقبت نیست و هر چه ماشین ما نوتر زیباتر و گرانتر باشد مراقبت ما هم از ان افزایش می یابد  دقیقا بخاطر همین لطافت و ظرافت زنها و اینکه سیستم بدنی و جسمانی انها در مقابل مردان که از نظر بدنی کشش زنها را ندارند و نوع دید بسیاری از مردان جامعه ما بخاطر نوع فرهنگ و تربیت آنها، درست این است که زن پوشش مناسب خود را (منظور چادر و چنین پوششی نیست) در جامعه حفظ نمایند. تا کمتر مورد هتک حرمت و نگاههای هرز قرار گیرند. باید بگویم حجاب و پوششی که با هزار و یک نوع آرایش و تحریک برانگیز میباشد مد نظر من نیست و اینگونه پوششها خود نوعی بدحجابی یا بی حجابی میباشد.

3-   3- در خصوص جمع های خانوادگی نوشته بودید و گله داشتید از دختر عمویی که از شما خیلی بزرگتر است و بخاطر شوهرش پوشش را رعایت میکند و شما این را توهین به خود میدانید در صورتی که دختر عموی 19 ساله شما اینطور نیست . با عرض معذرت و شرمندگی از این اظهار نظر شخصی بنظر من اگر پوشش دختر عمومی 19 ساله شما باعث نمی شود توجه شما به او جلب شود همانطور که خود نوشته اید چنانچه نگاه نکردید و توجه نکرده اید از کجا می دانید که دامنهای کوتاه می پوشد و ساقهای بلوری دارد؟ بنابراین پوشش او شما را وادار کرده که چشم به ساقهای او بیاندازید هر چند از روی لذت نبوده باشد و عنوان و فکر این مورد خود بی حرمتی به دختر عموی شماست اگر چه خود او نداند چه در مورد نوشته یا فکر کرده اید در صورتی که اگر پوشش مناسبی داشت در این دنیای مجازی حرفی از ساقهای بلورین او می زدید.

خارج از تعصبات مذهبی و دینی درست است که حجاب ضامن صددرصدی برای مصون ماندن از خطرات نیست و بسیار دیده شده است که به دختران و زنان با حجاب هم تعرض شده اما تا آنجا که من در جامعه ایران مشاهده می کنم در اداره خیابان اماکن عمومی و خصوصی اینقدر که چشمان هرز بعضی از مردان بدنبال زنان با پوشش آنچنانی است و در موردشان سخن می گویند در خصوص زنان محجبه با پوشش مناسب نمی گویند و در جامعه ما که عرف و فرهنگ ما با بی پوششی و بی حجابی خو ندارد رنان بی حجاب و بد حجاب می توانند بسیار آسیب پذیر باشند.  سن ما خاطره قبل از انقلاب را بیاد نمی اورد اما از پدرم که در آن زمان خبرنگار بوده بسیار خاطره شنیده ام (پدرم فردی مذهبی هم نیست) که با اینکه در جامعه حجاب اجباری نبوده (اما برای کارمندان دولت حجاب ممنوع بوده) زنان بی حجاب با مشکلات زیادی روبرو بوده اند و تعرض های زیادی به آنها میشده است و ایشان بارها تعریف کرده اند که حتی مدیر روزنامه منشی ها و کارمندان زنی را استخدام میکرده که شبک پوش و زیبا بوده باشند تا اوقات فراغت خود را با انها خوش بگذراند و میگوید بارها از رئیسش شنبده بود که منشی من اول باید هوای خودم را داشته باشد تا کار روزنامه را.

دوستان عزیز و دوست گرامی که هنوز بیش از 17 سال از سن شما نگذشته است بعنوان خواهر پیشنهاد مبکنم قبل از اینکه اینچنین قضاوت کنی مطالعات و جستجوی خود را افزایش بدهید و با خود  که مردی در این جامعه هستید صادقانه  برخورد و کلاه خود را قاضی کن در جاهایی که زن و دختران با تیپ های مختلف می بینی به چه کسانی بیشتر نظر می کنید ؟ خود می دانید که زنی که پوشش دارد جذابیتی برای شما ندارد که بخواهید به او نظر افکنید. همه این موارد را که عرض کردم نظرات شخصی بود و معتقدم حجاب اجباری فساد را بیشتر میکند و باعث بوجود امدن فاصله بین این دو گروه خواهد شد و باعث هنجارشکنی و قانون شکنی خواهد گردید  و امیدوارم روزی دید و فرهنگ مردم ما به جایی برسد که این فاصله برداشته شود و هر فردی بر اساس دید و اعتقاد خود نوع پوشش را انتخاب نماید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد