مهاجرت به کانادا

من برای آزاد اندیشیدن و آزاد زیستن با الهام از آیه مهاجرت در قرآن کریم تصمیم به مهاجرت گرفتم.

مهاجرت به کانادا

من برای آزاد اندیشیدن و آزاد زیستن با الهام از آیه مهاجرت در قرآن کریم تصمیم به مهاجرت گرفتم.

چرا " حجاب من در کانادا" ؟

تاریخ: چهارشنبه بیست و یکم مرداد 1388 ساعت :12:20 

مدتی است که این وبلاگ را شروع کرده ام گرچه اوایل داشتم خاطرات حج را می نوشتم اما مسائل روز باعث شد کمی به طرف سیاست و انتخابات تغییر مسیر دهم. اما امیدوارم دوباره بتوانم دنباله خاطرات حج را که بهترین سفر من در طول زندگیم بوده است ادامه هم.

خوانندگانی برای من ایمیل زده یا کامنت گذاشته اند چرا این عنوان را برای وبلاگم انتخاب کرده ام. اگر به پستهای اول مراجعه فرمائید دوستان متوجه خواهند شد که چون قصد مهاجرت به کانادا تا سه ماه آینده انشا الله دارم دغدغه فکری من بود که با توجه به اعتقاد راسخ به حجاب و واجب بودن آن بر زن مسلمان در کانادا باید به چه شکلی با این مسئله برخورد کنم؟ خواستم که دوستان دیگر که آگاهی در این خصوص دارند مرا راهنمایی نمایند و از تجربیات خودشان برایم بنویسند گر چه میدانم در کشورهای دموکراتیک که دموکراسی مردمی جایگاه ویژه ای دارد و به کرامت انسانها ارج می نهند قطعا اگر هوشمندانه و درست رفتار کنم ( نخواهم از این مسئله بهره برداری سیاسی و .... داشته باشم ) که حساسیت مردم یا دولت آنجا را بوجود نیاورم مشکلی نخواهم داشت چون من در فرانسه هم بودم و با من بسیار محترمانه چه از طرف سازمانهای دولتی و چه مردم عادی برخورد شده است و هرگز بخاطر حجابم به مشکلی بر نخوردم و این وقعیت را از نزدیک لمس کرده ام. اما بازم با محیطی که آشنایی ندارم میخواهم آگاهی خودم را بیشتر بالا ببرم بنابراین با راه اندازی این وبلاگ قبل از مهاجرت تحقیقاتم را شروع کردم که الحمد الله با مشکلی روبرو نخواهم شد. چند روز پیش در روزنامه ها دیدم یک خانم محجبه ترکیه به پارلمان اروپا راه یافته است . چقدر لذت بخش است وقتی می بینی در کشورهایی که اعتقادی به حجاب ندارند راه پیشرفت برای زنان محجبه باز است و هرگز کسی را به خاطر اعتقادات مذهبی و قومی و فرهنگی از ورود به عرصه های مدیریتی و موفقیت باز نمی دارند. چقدر لذت بخش است وقتی می بینی میتوانی با خیال راحت بدون تظاهر به اعتقادی که نداری درس بخوانی کار کنی زندگی کنی . اما چقدر اسفبار است که در مملکت خودمان بسیاری بخاطر حفظ موقعیت به ریاکاری می پردازند و خود را آن نشان میدهند که نیستند. در مجالس میمهمانی های مختلط ( فرهنگ خانواده خودشان) شرکت می کنند که ربطی به دیگران ندارد اما چون موقعیت شغلی او ایجاب میکند با حجاب میشوند یا اگر مرد هستند ظاهر خود را طوری درست می کنند و تسبیحی در دست ادای مذهبی ها را در می آورند و اسفبار تر اینکه همین آدمهای متزور و ریاکار در نزد مسئولین عزیزتر هستند . متاسفانه مسئولین ما هیچوقت نخواستند به درون انسانها نگاه کنند خود مشوق ریاکاری هستند و همین بخشنامه های نادرست سبب میشود که افراد با ریاکاری در جامعه حاضر شوند . این مورد فقط به مردم آسیب نمی رساند بلکه بدترین آسیب را به فرزندانشان می رساند که از همان کوچکی رفتار دوگانه پدر و مادر در خانه و در محیط کار و جامعه را می بینند یاد میگیرند و همین بچه ها مسئولین آینده این مملکت هستند  که خود مربیان رونق دادن ریا و تزویر در جامعه خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد