مهاجرت به کانادا

من برای آزاد اندیشیدن و آزاد زیستن با الهام از آیه مهاجرت در قرآن کریم تصمیم به مهاجرت گرفتم.

مهاجرت به کانادا

من برای آزاد اندیشیدن و آزاد زیستن با الهام از آیه مهاجرت در قرآن کریم تصمیم به مهاجرت گرفتم.

جزیره پرنس ادوارد

این روزها بیشتر بحث و گفتگوی ما شده این چند ماه باقیمانده را چیکار کنیم؟ وقتی رفتیم کانادا چیکار کنیم که بهتر نتیجه بگیریم؟ واقعا عجب دنیایی شده  در عرض چند دقیقه پای اینترنت نشستن تمام چیزهایی را که میخواهی بدست می آوری . منم که این روزها شده ام یک پای ثابت کامپیوتر و اینترنت هر سایتی را که فکر میکردم در ارتباط با کانادا به ما اطلاعاتی بدهد جستجو کردم. از شرکت های کاریابی گرفته تا دانشگاهها و رشته های تحصیلی و قیمت آپارتمان در شهرهای مختلف . ما که در فرم اولیه زده ایم تورنتو و آن موقع مثل الان (شش سال پیش) اطلاعات کافی در مورد شهرهای کانادا نداشتیم و الا ونکور را انتخاب میکردیم بایستی حداقل سه ماه اول را در استان انتاریو و یکی از شهرهای نزدیک تورنتو باشیم. شرکتهایی که خانه هایی را برای اجاره در سایت قرار داده بودند  و امکاناتی را که داشت بررسی کردم . اولین مورد در دل شهر تورنتو آپارتمانی در طبقه پنجم بود مبله (ماشین لباسشویی ، ظرفشویی، کاناپه ، اجاق گاز ، یخچال) قیمت زده بود ماهیانه 1080 دلار با متراژ 60 مترمربع و بعد  980 دلار با همین امکانات و سومی 840 دلار متراژ 40 متر که شکلی زیبا داشت اما فکر کنم کل آپارتمان اندازه هال خانه الان خودمان نیست و تقریبا نزدیک به دریا بود . من خودم از شهرهای شلوغ خوشم نمی آید و همسرم نیز به جاهای آرام علاقه بیشتری دارد چون قصد ادامه تحصیل در آنجا دارم پیشنهاد من بود که به یک شهر کوچک نزدیک تورنتو برویم که هم خانه بهتری بتوانیم اجاره کنیم و هم آرامش بیشتری برای درس خواندن داشته باشیم. همیشه وقتی فیلم بچه های دهکده و یا خانه کوچک دوران کودکی خودم را بیاد می آورم آرزوی رفتن به جزیزه پرنس ادوارد را داشتم حالا نمی دانم این جزیره مانند همان آواز دهل شنیدن از دور خوش است میباشد یا اینکه واقعا اینقدر زیبا و قشنگ است شاید به کانادا رفتیم سفری هم به این جزیزه رویای کودکیم داشته باشم. خلاصه اینکه با تشریف آوردن مدیکالمون خیلی از تصمیمات ما عوض شد. برنامه ریزی بر اساس برنامه تستهای پرشکی ، زمان آمدن ویزا و... باید انجام گیرد. فقط امیدوارم خداوند همراهیمان کند و زندگی بهتری بتوانیم در پیش رو داشته باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد