مهاجرت به کانادا

من برای آزاد اندیشیدن و آزاد زیستن با الهام از آیه مهاجرت در قرآن کریم تصمیم به مهاجرت گرفتم.

مهاجرت به کانادا

من برای آزاد اندیشیدن و آزاد زیستن با الهام از آیه مهاجرت در قرآن کریم تصمیم به مهاجرت گرفتم.

تصمیم گیری و این روزهای ما

دوستان خوبم ممنونم که بطور خوصی عیان و ایمیل نظرات خودتون رو نوشتید. نظرات خوانندگان حتی در برای این ورق پاره رهنمودی است سازنده از این به بعد سعی می کنم مسائل روزمره رو بیشتر بنویسم و داستانها را بصورت ادامه مطلب بگذاریم تا دوستان اذیت نشوند. از همین امروز شروع می کنم

در پستهای قبلی نوشتم که به لطف خدا حال مادر همسرم رو به بهبودی است و ما سعی کردیم زندگی روزانه خود انچنان که به بطلالت نگذرد ادامه دهیم. سام کلاس آمادگی برای امتحانات پزشکی را شروع کرده با اینکه راهی بس طولانی هم برای کلاسها هم برای موفقیت پیش روی دارد اما با تمام توان رو به پیش است . برای پزشکان عزیزی که قصد مهاجرت دارند می نویسم. در یک کلاس که توسط مرکز پزشکان ایرانی راه اندازی شده است مبلغ ۱۶۵۰ دلار برای اولین امتحان و ۱۵۵ دلار برای کتاب تورنتو نوک پرداخت کرده است. هفته ای ۵ روز از ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۹ و گاهی ۱۰ شب طول میکشه که اکثر شبها ساعت ۱۱.۴۵ به خانه می رسه خسته و کوفته. اخه باید با اتوبوس به فینچ برود و از انجا با مترو به دانشگاه تورنتو واقع در داون تاون که بین ۱.۵ تا ۲ ساعت با پرداخت ۱۲ دلار رفت و برگشت این کار را انجام میدهد . می گوید در کلاس دو تا خانم پزشک ایرانی که هر دو متخصص زنان و قلب هستند و یک پسر ایرانی که با خودش میشوند ۲ نفر جمعا ۴ نفر ایرانی هستند. بقیه اکثرا هندی و پاکستانی هستند. ۱۰ نفر متخصص در رشته های مختلف دارند که باید در این امتحان برای ورود به سیستم پزشکی کانادا شرکت کنند و قبول شوند . البته اکثرا به سمت فامیلی دکتر میروند چون دوره ان دوسال بیشتر نیست و تعداد اندکی از پزشکان خارجی که تقریبا باید از صفر شروع کنند دنبال تخصص هستند. باید زبان قوی داشت. از قرار معلوم در اعلام مشاغل جدید هم سالانه ۱۰۰۰ نفر پزشک از سراسر دنیا بیشتر برای مهاجرت نمی گیرند و صحبتهایی هست که اولین امتحان را در کشورهای خودشان بدهند و چنانچه قبول شدند برای مهاجرت با ارائه مدرک قبولی تشکیل پرونده دهند که قدری برای پزشکان عزیز سخت شده است. اما از خودم وقت امتحان تعیین سطح را ۱۹ جولای گذاشته بودند برای امتحان در ساعت ۱ بعد از ظهر دیروز مراجعه کردم د. تمام مسئولین انجا چینی بودند با لهجه خاص اما خداوکیلی برخوردها خیلی خوب بود. خانمی که میخواست از من امتحان بگیره در یک اتاق قدری از من در مورد خودم و چرا به کانادا امده ام در ایران چه می کردم پرسید و بعد دو تا سلسله تصاویر به صورت داستانی به من داد و گفت در موردشان توضیح بده. بعد به اتاق دیگری رفتیم و دو تا دفترچه داد یکی تعدادی ساعت و اوقات مختلف بود و دو تا داستان در مورد کانادا که بایستی می خواندم و به سوالات مربوطه پاسخ می دادم وقت این دفترچه ۴۵ دقیقه بود و بعد یک دفترچه دیگر داد و گفته شده بود میخواهی از خانه به فروشگاه بروی میخواهی برای اعضای خانواده یادداشت بگذاری کجا میروی چه میخری کی برمیگردی در غیاب تو چه کارها انجام دهند و دیگری بایستی نامه ای خانواده ام در ایران می نوشتم و از حال و روز خودمان در اینجا می نوشتم که این دفترچه ۳۰ دقیقه وقت داشتیم در اخر هم نمره مرا سطح ۳ داد و گفت تمام تابستان کلاسهای لینک پر است گفتم برای ای اس ال که مبلغی می گیرند یک برنامه به من داد گفت تماس بگیر با هر کدام تماس گرفتم پربود بالاخره امروز از مجلات ایران کانون جامعه ایرانیان تورنتو تماس گرفتم و به کلاس رایگان مکالمه این مرکز که محلش در ۴۹۲۰۰ خیابان یانگ است رفتم هفته ای دو روز سه شنبه های از ساعت ۴ تا ۶ و پتجشنبه ها از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰ میباشد . امروز رفتم خیلی خوب بود جوی دوستانه داشت و اصلا نفهمیدم دو ساعت چطوری تمام شد. تا بعد خدا نگهدار

+ نوشته شده در  چهارشنبه 1389/04/30ساعت 6:29  توسط فریبا  در بلاگفا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد